News and Topics

May 31, 2017

SGH Research Project (GLS) Stage 3 IC Net
May 25, 2017

 5月25日木曜日、GLS第3ステージの講義を行いました。本講義では、ラオス渡航時における教育支援(授業)の準備として指導案をグループ単位(英語教育・情操教育・○○教育)で考え始めました。一村一品グループはまず前回のラオス渡航時にインタビュー取材したラオスのカフェ店主のビデオを見直し、コーヒー栽培・販売に関わる情報をまとめ、今後の準備として必要な行動目標について議論しました。他のグループについても、活動目標を各グループ内で討議しながら、指導案作成の作業を進めました。
 この後、生徒それぞれが個人目標を定め、各グループ内で共有した。次回はさきの指導案を完済させ、具体的な授業準備・リハーサルへと進む予定です。
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
 On May 25, we had a guest lecturer from IC Net. We started to make lesson plans on the Laos trips within each of the groups: English education, aesthetic sensitivity, and XX education. The One Village, One Product group reviewed the interview video clip made on the visit to Laos last February, identifying some important information about coffee beans and their business. After that, the group discussed the goals and agenda for action. The other groups also talked about their goals and started to make their lesson plans.
 Later, the students worked on their personal goals and agenda, and shared them in the groups. We are planning to improve the lesson plans and to rehearse them in the next class.

Back

News and Topics

ページの先頭へ