News and Topics

November 1, 2016

SGH Research Project 1 (GLS) Stage 3
October 27, 2016

10月27日木曜日、GLS第3ステージの講義を行いました。
今回は、3か月ぶりにハバタクより2名(長井悠様、渡邉宜子)の講師をお招きいたしました。
10271s
 まず、アイデアで行き詰まっているグループや、今進めているアイデアが本当に意味あるものかを確認するために、各プロジェクトで抱える課題の原因の究明、並びにその対策について指導して頂いた。1つの課題に対する原因は多数有り、そのどこの部分で負の原因を断ち切るべきなのか、またその為のアイデアを提示していただいた。
10272s
 その後、各グループに分かれ、以下の2点に取り組みました。
①各プロジェクトにおける、この3ヶ月間の進捗状況、疑問点
 を講師にお伝えする。
②講師から、各プロジェクトの改善点やアドバイスをいただ
 く。
上記の取り組みを経て、生徒は改めて自分たちのプロジェクトの改善、討議に熱心に取り組んでいました。
 最後に、最終ピッチに向けた準備として、ビジネスピッチ 10273s
の6つの要素を生徒は学びました。モデルとして見せていただいた、本場MITの生徒のピッチに生徒は感銘を受けていました。

🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

On the 27th of October, Friday, we had a 3rd stage GLS class. We welcomed two instructors, Mr. Yuu Nagai and Ms. Noriko Watanabe from TAKTOPIA & Co.
I am sorry to say but, there are some groups which are having difficulties on their projects, and whether these 10274s should even be continued. Thus, the students have been instructed as to what kinds of problems each group is facing and how they should resolve matters. Each of the matters has many reasons why they have occurred and because of this, students are confused as to how to find solutions. The instructors have given suggestions to the students and some ideas on how to solve them. Hopefully this will allow the projects to reach completion.
Secondly, each of the groups have approached to the instructors to get direction from them. At the beginning the students reported on their projects situation and some questions they had. The instructors then advised the students in order to improve the projects. Those procedures motivated the students toward discussions within their groups to make their projects better.
Finally, as they got ready for the final pitch, students learnt the six elements of great business pitches. The movie which students watched was a good model from MIT. This impressed the students.

Back

News and Topics

ページの先頭へ